Egypti sulki Al Jazeeran ja useita muita uutissivuja

Egypti sulki keskiviikkona useita uutissivustoja ja Turkissa toimivan egyptiläisen opposition televisiokanavan. Myös riippumattomalle Mada Masr -sivustolle pääsy estettiin. Sivusto on julkaissut muun muassa korruptiota käsitteleviä uutisia.

Maan turvallisuusviranomaisten ja valtiollisen uutistoimisto MENAn mukaan kaikkiaan suljettiin 21 sivustoa, joiden joukossa on qatarilaisen Al-Jazeeran omistamia verkkosivuja. Egypti syyttää Al-Jazeeraa kielletyn Muslimiveljeskunnan ja terrorismin tukemisesta. Muslimiveljeskunta syrjäytettiin vuonna 2013.

Myös amerikkalaisen Huffington Postin arabiankieliselle sivulle pääsy oli estetty keskiviikkona.

Aiemmin myös Saudi-Arabia ja Arabiemiraatit sulkivat pääsyn Al-Jazeeran sivuille. Saudi-Arabian ja Arabiemiraattien valtiolliset mediat julkaisivat Qatarin emiirin suuhun pantuja sanoja, jotka Al-Jazeeran mukaan olivat hakkereiden tuottamia valeuutisia.

Lähteet: AFP, Reuters

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

Powered by WordPress | Designed by: Premium Themes | Thanks to Free WordPress 4 Themes, Download Premium WordPress Themes and